
Er zijn tal van redenen te bedenken om te gaan bloggen. Bloggen is een belangrijk onderdeel in jouw marketingstrategie. Sterker nog: het is één van de belangrijkste onderdelen van de online marketingstrategie. Je kunt blogs inzetten om kennis te delen, informatie te geven over jouw product of dienst en om potentiële klanten te inspireren. Blogs zijn dé manier om te laten zien dat jij expert bent op jouw vakgebied en tegelijkertijd een band op te bouwen met je doelgroep.
De voordelen:
– Een blog is een uitstekend middel om in de ranking van Google te stijgen. Je zult beter gevonden worden door potentiële klanten en jij bereikt je doelgroep gemakkelijker.
– Je kunt bloggen over je eigen producten en potentiële klanten doorverwijzen naar die producten binnen jouw website. Hierdoor genereer je meer omzet. Tip: Kijk eens voor inspiratie bij de Blog pagina van Hema.
– Je maakt potentiële klanten echt geïnteresseerd in de producten/diensten die je aanbiedt omdat het inspireert als je er op een leuke en enthousiaste manier over schrijft.
– Bloggen vergroot je expertstatus. Je deelt er kennis om te laten zien wat jouw expertise is, waar je kunde en vaardigheden precies liggen en wat je ervaringen zijn. Je informeert, inspireert en motiveert jouw potentiële klanten. Hierdoor bouw je een vertrouwensband op.
– Je potentiële klant vindt de antwoorden waarnaar hij/zij op zoek is. Bloggen is een vorm van informatie verstrekken. Een blog telt vaak meer woorden dan een salespagina en bied daarom de kans uitgebreid bij een onderwerp stil te staan.
– Je website wordt regelmatig vernieuwd omdat je nieuwe blogs plaatst. De meeste pagina’s op je website blijven jarenlang hetzelfde. Door te bloggen blijft je website ‘fris’ voelen. Ook geef je Google een signaal dat jouw website actueel wordt gehouden, fijn voor je positie in de zoekresultaten.
– Als je blogt heb je ook de gelegenheid iets van jezelf te laten zien. Dat kan door over persoonlijke ervaringen te schrijven. Hierdoor maken potentiële klanten op een leuke manier kennis met je.
– Al je tips zijn geordend op je website.
– Bloggen zet je ook aan het denken. Wat heeft mijn potentiële klant bijvoorbeeld nodig? Door te bloggen dwing je jezelf om over je vakgebied na te denken. Je komt daardoor sneller op nieuwe ideeën en inzichten. Met bloggen help je dus niet alleen de ander, maar ook jezelf en je bedrijf.
Conclusie
Door te bloggen vindt je potentiële klant de antwoorden waarnaar hij/zij op zoek is, positioneer je jezelf als expert, bouw je vertrouwen op én word je beter gevonden in Google. Genoeg redenen om te gaan bloggen dus! Wil je weten waar een goeie blog uit bestaat? Lees dan hier meer.
Contact
Iris Verschoor
Your Business VA
06-50220816
info@yourbva.nl
Btw-ID: NL003922817B04
Your Business VA werkt met
affiliate links.


Let's talk BUSINESS
Wil jij weten wat ik voor jou kan betekenen of zou je graag wat meer informatie ontvangen? Laat dan een bericht achter.